Overskud, CrossFit Games og vitaminpiller 

Denne uge har været ret overskudsagtig på træningsfronten. Har været ret utålmodig, da vægten snegler sig ned af. Derfor har jeg givet den ekstra gas 💪 Efter min workout i mandag blev jeg og var med til CrossFit intro holdet også. Tirsdag spillede jeg badminton et par timer som jeg plejer, men tog også ind i Nordkraft og spillede en times tid med et par kollegaer. Onsdag morgen stod den på CrossFit cardio, og onsdag eftermiddag prøvede jeg kræfter med squash for første gang. Det var skide sjovt! 

Jeg har fået den hjernedøde ide at melde mig til CrossFit Games. Det er en international konkurrence i CrossFit. Jeg ved godt at mine spaghettiarme og blævrende ben ikke kommer til at vinde en skid. Men det er heller ikke meningen. Jeg har meldt mig til, så jeg har mulighed for at sammenligne mine resultater næste år. På den måde kan jeg jo se om jeg er blevet bedre ☺️ CrossFit Games starter med CrossFit Open, hvor vi skal igennem fem workouts på fem uger. Så de næste fem fredage skal Camilla og jeg gennemføre en workout, og så skrive resultaterne ind online. Så kan vi se hvordan vi er rangeret blandt hele verden 😳 Bliver nu egentlig meget sjovt at prøve kræfter med. I dag er første CrossFit Open workout, og jeg er spændt på at se hvordan det går. Har også meldt mig på et Kettlebell hold i morgen, så håber jeg snart at se forskel på vægten 🙈

Jeg har længe ville begynde på at spise vitaminpiller, men det er som om det ikke rigtig er blevet til vane. Men tænker at nu,  hvor jeg træner meget, er et godt tidspunkt. Jeg følte mig simpelthen så gammel, da jeg på apoteket købte kalk og en pilleinddeler 👵  Ikke desto mindre, så er det lettere for mig når vitaminerne er doseret. Og det ser ud af mange piller, men jeg nøjes heller ikke bare med en multivitamin. Jeg tager nu en kalk, fiskeolie, D-vitamin, multivitamin, chrom og silica. Chrom skulle hjælpe med at holde sukkertrangen nede, samt regulere appetitten. Er spændt på at se om alle vitaminerne gør en forskel 😌 

Highfives, 

Ida

Edit

Reklamer

Det går laaaaaaaaangsomt…

Jeg er vist lidt dårlig til at få skrevet herinde, men skidt pyt. Bare jeg husker det engang imellem 🙂

Sidste uge var både en god og en dårlig uge. Jeg var virkelig fokuseret på både kost og træning. Fik spist helt rigtigt, og fik endda klemt min morgenmad (omelet) ned, som jeg plejer at springe over. Derudover var jeg mere til træning, end jeg plejer. Tirsdag var jeg til CrossFit om morgenen og badminton et par timer om eftermiddagen. Onsdag morgen var jeg på et CrossFit Cardio hold, og det er ikke sidste gang, jeg tager på det hold! Det var fantastisk. Fik virkelig pulsen op og tror det hold er en ret god kombination med de almindelige CF workouts. Torsdag havde jeg hviledag, da jeg godt kunne mærke, at min krop var lidt øm. Fredag var jeg på et almindeligt CrossFit hold, men fordi jeg kendte to, der startede på Intro-holdet bagefter, tog jeg det hold med også. Søndag morgen tog jeg til endnu et hold. Og igen i går tog jeg to hold i streg. Så man kan sige, at jeg ligesom har fået trænet igennem 😀 På den måde var det en god uge!

Men… Det var også en lidt træls uge, da jeg længe har ville tage op til min diætist for at blive vejet. Jeg tager engang imellem derop, men har ikke været der siden juni, så glædede mig til at se, hvor meget, der var sket med fedtprocent osv. Nu hvor jeg er blevet sådan en (slags) CrossFitter, så måtte den jo fortælle mig, at jeg burde stille op i bikinifitness inden længe! Altså jeg vidste godt, at jeg nok ikke havde tabt så mange kilo. Døjer jo stadig med at se mine fødder for min mave 😉 Men jeg gik ud fra, at vægten går langsomt ned, fordi jeg bygger muskler. Derfor regnede jeg med, at jeg nu var hakket as fuck, og min fedtprocent var styrtdykket. Det var dog en slem skuffelse, da hun kunne fortælle mig, at jeg kun havde taget 200 gram på i muskelmasse. Og min fedtprocent var gået op! Wtf?! Blev simpelthen så ked af det, og lidt opgivende også. Hvad fanden er det ved at kæmpe når der ikke sker en skid? 😦 Og hvad er det jeg gør forkert i så fald? Jeg blev enig med hende om, at jeg skulle skrive min kost ned nogle dage, så hun kunne gennemgå det. Jeg sendte hende min kostdagbog i går og venter på svar.

Sidste uge var også lidt en øv uge, fordi jeg kunne mærke, hvor meget det er begyndt at gå mig på, at der ikke sker noget. Jeg slæber mit store bagparti til træning flere gange om ugen, hvor jeg forsøger at være ligeså sej som de andre i CrossFit centeret, men er altid slappere end de andre. Og ja, jeg ved godt, at jeg ikke skal sammenligne… Men nu har jeg alligevel gået til CrossFit siden oktober, og jeg er muligvis lidt utålmodig, men i min verden burde der være sket større fremskridt. Derfor har jeg været super opgivende. Selvom træningen stadig gjorde mig glad, så begyndte jeg igen at være lidt for hård ved mig selv. Jeg tror i ville grine, hvis i hørte, hvad jeg siger til mig selv, når jeg træner 😀 Nogle gange kommer det frem på badmintonbanen, når jeg spiller dårligt. De andre blev sgu lidt skræmt sidst, da jeg råbte: “Come on Ida, din fede ko. Flyt dig nu på banen, for helvede!”. Men de er vist ved at være vant til, at jeg råber til badminton. Tror jeg nok 😛

Midt på ugen skete der dog noget, der for alvor viste mig, hvor vigtigt det er, at jeg fortsætter. Min stedfar blev indlagt med en blodprop i hjertet. Det var sket til badminton i tirsdags, og jeg fik et chok, da min mor ringede onsdag. Lægerne siger, at det, der reddede ham var, at han altid har dyrket meget motion. Han kunne være død nu, men på grund af et stærkt hjerte, så klarede han den. Jeg har mistet min far i 2011, så tanken om at miste endnu en far var frygtelig! Han blev opereret torsdag, hvor han fik to ballonudvidelser, og er helt okay igen. Han er så sej ham Lasse-far ❤  Jeg er SÅ lettet, taknemmelig og glad for, at det hele gik godt. Men sikke en forskrækkelse. Det satte ligesom det hele i perspektiv. Også mit vægttab. Det gik op for mig, at det er virkelig vigtigt, at jeg bliver sund. Min krop har været belastet af overvægt i mange år, og den bliver ikke ved med at gå. Så selvom det var en frygtelig hændelse, så gav det ligesom lidt motivation tilbage.

Når jeg kigger på min krop, er jeg ved at blive skør. Jeg kan ikke se andet end fejl og overflødige kilo. Derfor bliver jeg utålmodig, når det går så langsomt, som det gør i øjeblikket. Sidste uges hændelse har dog ændret mit syn på min krop lidt. Ja, jeg mangler 20-25 kilo, før jeg er i mål. Ja, jeg får sikkert klamme patter af at tabe mig mere. Ja, min mave er fyldt med grimme strækmærker. Ja, min røv er stor. Ja, jeg har slaskede mormor arme. Og ja, jeg er væsentlig langsommere og slappere end de andre til CrossFit… Men jeg er her. Jeg lever. Jeg er på rette vej til at blive sund. Det skal jeg huske på. Jeg er en sundere og flottere Ida end for to år siden. Det skal jeg være stolt af. Jeg tror generelt vi skal være bedre til at rose os selv og hinanden. Og ikke mindst sætte pris på, at vi er i live, raske og mobile.

Derfor har jeg lavet en aftale med mig selv. Fuck det om jeg ligner amatøragtig og overvægtig Shar Pei når jeg træner, så længe jeg bare gør det. Sundhed frem for alt!

Highfives,

Ida





Overanstrengelse?

Jeg synes det har været en okay uge, hvor jeg har fået spist sundt. Vægten er den samme stadig 😔 Satans!

Træningen går godt, og jeg nyder at komme afsted. For tiden kører vi nogle workouts i CrossFit by the Mill, som ikke altid er min kop te. Der er snart CrossFit Open, så derfor kører vi nogle WOD fra CrossFit Open 2013. Jeg er ikke vild med burpees, hvilket har været en stor del af de sidste to workouts. Jeg synes min krop er tung, og derfor har jeg virkelig svært ved burpees, og er ret langsom. Ved også godt at lortet virker, og er øm i min krop bagefter, men mens det står på hader jeg det ☺️

I går lavede vi en WOD der hed;

21-15-9-6-3
Handstand push-ups
Front squats
Bar facing burpees

Først en runde af 21 gentagelser, så en runde af 15 og så videre.

I og for sig var det umiddelbart en workout jeg havde prøvet før, så var ikke skræmt af at gå i gang med den. Kunne dog hurtigt se præcis hvor langsom jeg var i forhold til de andre, så var bagud fra start. Men eftersom jeg har besluttet at tage ting i eget tempo, og lukke de andre ude når jeg træner, forsøgte jeg at koncentrere mig om at lave øvelserne korrekt – langsom eller ej. Det værste jeg ved er, når de andre der er færdige før mig, giver sig til at heppe mig i mål. Og det var præcis hvad der skete her. Jovist, man presser sig selv lidt ekstra når der er publikum, men det er bare ikke rart at alle står og glor på min svedige laskede krop indtil jeg er færdig.

Jeg fik kæmpet mig igennem på trods af publikum og træt krop, men da jeg var færdig skete noget underligt. Kunne godt mærke jeg var meget forpustet, så ville lige gå ud lidt. Men pludselig kunne jeg ikke få luft. Kunne kun trække været helt overfladisk, og gik lidt i panik, da jeg aldrig har prøvet det før. Måtte kalde på min træningsmakker, og ligge mig ned indtil jeg kunne få luft igen. Jeg tænker at det må være sådan et astmaanfald føles. Kunne mærke jeg havde svært ved at få luft selv efter jeg igen havde fået pusten, og mine lunger var ‘ømme’. Det har helt sikkert været en overanstrengelse, fordi jeg måske glemte at trække været ordenligt til sidst.

Det mest underlige er, at det ikke er den hårdeste workout jeg har prøvet, så synes det var vildt at jeg var overanstrengt. Men det er vel sådan noget der sker. Jeg er ved at være godt træt af at jeg er så langsom og kan løfte så lidt i forhold til de andre derude. Det minder mig igen om den lange vej jeg har igen, før jeg når mit mål og min drømmekrop. Men jeg stopper ikke med at kæmpe. Nu vil jeg fandme snart sparke noget røv! ☺️

I går var jeg til fødselsdag ved en god veninde, og i aften skal jeg i biografen, ud at spise og en tur i byen. Vi skal en lille flok piger ind og se Fifty Shades Of Grey, og spise os propmætte i sushi. Det bliver skide hyggeligt! Jeg glæder mig til at give lidt slip og nyde en aften i godt selskab 😊 Det trænger jeg til efter den her uge.

Highfive,
Ida

IMG_0752-0

IMG_0730

Back on track!

Nu sker det. Jeg træt af, at jeg ikke taber mig særlig meget, så nu sætter jeg for alvor fokus på kost. Jeg VIL tabe mig 20 kg i år, så må hellere komme i sving 😊 Derfor fyldte jeg i går mit køleskab til randen med lækre og sunde ting. Så er der ingen undskyldning for ikke at spise sundt. Og tog et screenshot af min vægtkurve, så jeg kan motivere mig selv til at få den endnu længere ned.

Jeg har ikke rigtig fået skrevet her på bloggen, og det er der to grunde til. For det første så har jeg i forhold til mit vægttab ikke rigtig haft så meget på hjerte. For det andet har de sidste par uger handlet mere om at pleje min psyke frem for mit vægttab. Der sker så meget i mit hoved for tiden, da der faktisk sker ret mange ting i mit liv. Det er vigtigt at få styr på det hele, så det ikke går ud over vægttabet. Men nu synes jeg, der er ved at vende lidt overskud tilbage, og jeg er igen topmotiveret 💪

Jeg holdte pause fra CrossFit hele sidste uge. Egentlig ikke med vilje, men min træningsmakker var på skiferie, og det var som om, det ikke var så meget ved uden hende ☺️ Men denne uge er hun tilbage, og så skal der sgu tæskes igennem! Står overfor lidt udfordringer i weekenden mht at tabe kilo. Fredag skal jeg til fødselsdag ved en god veninde. Lørdag skal jeg i biografen og se ‘Fifty Shades Of Grey’, ud at spise sushi og i byen bagefter med en flok veninder. Os single veninder må jo drukne sorgerne Valentines day, når ikke vi har nogle mænd, som giver os blomster og kærlighedserklæringer 😄

Har besluttet jeg vil tænke mig godt om i weekenden, så jeg kan få smidt bare lidt i vægt denne uge. Nu skal den slaskede krop have en overhaling! Selvom intentionerne er gode, så ved jeg også at en af de helt store syndere for mig er alkohol. Ja, indrømmet… Jeg kan godt lide at drikke mig fuuuuuld 🙈 Nu må vi se om jeg kan styre mit handicap.

Har haft den mest fantastiske weekend i København med det dejligste menneske jeg kender; min kusine. Hun har forkælet mig hele weekenden, og har virkelig fået ladet batterierne op. Jeg var lidt nervøs for om al den forkælelse havde indflydelse på vægten, men har lige været på vægten, og har ikke taget på. Lækkert!

Netop pga min weekend i København valgte jeg at løbe en tur i går. Jeg havde ikke tid til et CrossFit hold, så løb hjem fra et møde i stedet. Det gik også overraskende godt. Det er længe siden jeg sidst var ude at løbe, men det lykkedes mig alligevel at løbe 2,5 km uden de mindste problemer. Mine ben føltes stærkere, blev ikke forpustet og jeg løb hurtigere end jeg plejer. Det var godt nok en meget kort løbetur, men slog alligevel min gennemsnitstid, så er blevet et lille minut hurtigere. Og det er vel og mærke uden at løbetræne overhovedet ☺️ Så at jeg har smidt noget vægt, og har fået bygget nogle muskler af CrossFit, betyder åbenbart meget for min løbeform. Vil blive ved med at løbe en tur en gang imellem, for jeg er stadig VIRKELIG langsom til at løbe. Vil arbejde lidt med at få min gennemsnitstid ned 😄

Highfives,
Ida

IMG_0727

IMG_0726