Hoftestivhed, arme som tyrannosaurus rex og plus size dilemma

Der er sket meget siden mit sidste indlæg. Jeg er vist faldet lidt af på den med at få skrevet indlæg her. Oh well… Intet nyt er vel godt nyt? ☺️ Som jeg skrev sidst, så skulle jeg lave Crossfit Open 15.3 om, da vores instruktør havde angivet for mange kilo. Derfor tog jeg workouten igen, denne gang med en 4 kg wallball i stedet for 6 kg. Og det gik MEGET bedre. Første gang jeg lavede den fik jeg kun 280 gentagelser, hvorimod jeg i anden omgang fik 510 gentagelser. Så det må man sige er en væsentlig forbedring 💪 Til gengæld skete der det uheldige, at jeg på vej ned i en squat mærker et lille smæld i hoften. Not good. Min første tanke var; “Åh nej, nu er din gamle tykke hofte gået i stykker – perfect!” Men eftersom jeg ikke mærkede smerter, så fortsatte jeg workouten. Det resulterede så i, at jeg ikke kunne gå om tirsdagen. Og så skal jeg love for at der var smerter i den gamle hofte! Jeg gik, no kidding, som om jeg havde skidt i bukserne. Sexet. Jeg kunne ikke bøje særlig meget i hoften eller få benet frem. Men hvem har også brug for at kunne gå? INGEN!

Så som enhver gammel kone ville gøre, smurte jeg mig ind i 7 liter tigerbalsam, og fyrede op for varmepuden. Kunne ikke engang spille badminton. Heldigvis var det allerede bedre onsdag, og jeg fandt ud af, at en del af smerterne havde været ømhed i musklerne. Der er intet at mærke nu udover at jeg føler mig lidt stiv når jeg squatter – altså stiv i hoften 😉 I fredags gennemførte jeg den anden sidste CrossFit Open, og det gik også bedre en forventet. Min målsætning var at nå 20 gentagelser, men jeg nåede 27. Så kunne kun være tilfreds bagefter. Det hjalp lidt på ærgelsen over ikke at kunne træne tirsdag og onsdag.

Jeg har længe været træt af, at mine arme opfører sig som udkogt spaghetti til CrossFit. Mine ben er som sådan stærke nok, men det er også klart, når de i flere år har skulle bære rundt på en masse ekstra junk in the trunk. Jeg er bare ikke så vild med at ligge der på gulvet og orme mig op i push-ups (lavet på knæ selvfølgelig). Som jeg ligger der og forsøger at spænde op i min ikke-eksisterende core (ja, det er et fancy ord for mave) føler jeg mig lidt som en tyrannosaurus rex. Tung og bred i bunden, men med små vattede arme. Nu skal det være slut!

Derfor kontaktede jeg sidste uge Torben Keller, som er tidligere bokser, personlig træner og instruktør i CrossFit by The Mill. Egentlig ville jeg helst have et personligt træningsforløb med ham, men det er økonomien ikke til. Derfor har jeg i stedet for fået lagt et træningsprogram, som jeg skal følge den næste måned. Heldigvis for mig, så er min træningsmakker Camilla også med på ideen, og fra på mandag vil vi bruge den næste måned på at blive stærkere. Det glæder jeg mig virkelig til at komme i gang med. Så sent som i dag måtte jeg droppe øvelser i workouten, fordi jeg ikke var stærk nok til at gennemføre den.

Nu til et andet, og faktisk ret sjovt emne. For et par uger siden så jeg at et dansk sportsmærke søgte Plus Size modeller. Jeg skrev til dem, fordi jeg tænkte, at det kunne være meget sjovt at få taget nogle pæne billeder. Og de vil gerne bruge mig som deres model til et par photoshoots! Haha, med en krop som min, så har jeg øjensynligt ikke regnet med at skulle være model EVER! Selv ikke når jeg kommer i mål med mit vægttab kommer jeg i nærheden af modelmål – nærmere 44 km løs hud og hængepatter 🙈 Men må jo tage det som et kæmpe kompliment når de skriver til mig, at jeg ser ud til at være til den lille side. Det er jeg alligevel aldrig blevet beskyldt for. Photoshootet ligger i juni, så hvis jeg siger ja, så skal jeg sætte mit vægttab lidt på pause. De ser gerne at jeg dukker op til photoshoot sådan som jeg ser ud nu, da de skal stå inde for at jeg er plus size. Klart nok kan man sige. Det er en vanvittig fed once in a lifetime opportunity, men samtidig er jeg i tvivl om jeg skal sætte mit vægttab på pause… Så jeg har gjort det eneste rigtige; jeg har spurgt Mads & Monopolet på P3 😜  Jeg skal være med i lørdagens program, hvor jeg får svar på mit dilemma. Spændende!

Det må være nok for i dag

Highfive,

Ida





Jeg er en dårlig taber

I fredags prøvede jeg kræfter med den tredje CrossFit Open Workout. Og jeg var positiv, da den gik ud på at lave Wallballs og sjippe – ting jeg kan finde ud af! Yay. Så langt så godt. Godt nok skulle vi lave wallballs med 6 kg og ikke 4 kg som jeg er vant til, men jeg tænkte ikke det var noget problem. Workouten var en ‘as many rounds as possible’ på 14 min, med runder af 50 wallballs og 200 sjip. No problemo tænkte michelinmanden…

Som så mange gange før, så har jeg for store forventninger til mig selv, og til hvad min krop kan klare. Tænkte ikke at det kunne være det store problem at lave wallballs – det var jo kun 2 kg mere end jeg plejer. Men jeg skal love for at de kg kan mærkes når du skal squatte og kaste en bold op i luften mindst 50 gange. For det første havde jeg været en hat, da jeg skulle pakke mit træningstøj. Havde taget noget tøj på der ikke sad særlig behageligt, og min inderste top blev ved med at kravle op. Når jeg i forvejen ligner en idiot, mens jeg kaster bolden i luften, så kan jeg da i det mindste sørge for, at der ikke er en helt masse, som skal glo på mit blege maveskind imens. For det andet så blev jeg ved med at lave nogle dårlige wallballs, som ikke ramte væggen, og dermed ikke talte med. Spild af kræfter! Jo flere gange jeg missede væggen, jo mere gal blev jeg. Og så er det først at det går helt galt for mig. Der sker sjovt nok det samme når jeg spiller badminton… Når der er noget jeg VED jeg godt kan, men min krop reagerer som en motorikspasser, så brænder jeg helt sammen på øverste. Det er ikke sundt, og det hjælper intet at jeg står og er vred på mig selv. Men jeg kan ikke styre det 😀 Jeg vil bare vinde – koste hvad det vil.

Så workouten gik mildest talt af helvede til, og jeg fik slet ikke så mange gentagelser som jeg havde regnet med. Var så skuffet og ked af det bagefter, at jeg endnu en gang kom til at fælde en lille tåre 😛 Det virker så dumt at sidde der og græde over en workout, men jeg var virkelig bare så skuffet. Senere på dagen fredag fandt jeg så ud af, at vores instruktør havde angivet for mange kilo, så jeg skal lave workouten igen med 4 kg. Det gør jeg så senere i dag, og glæder mig til at se hvor mange reps jeg får denne gang 🙂 Lørdag var jeg på Team Kettlebell WOD, som altid er en fornøjelse. Er blevet ret vild med at træne med kettlebells faktisk. Jeg kunne denne gang tage en tungere kettlebell end jeg plejer, hvilket var en dejlig lille succes oven på fredagens fiasko. Derudover sagde vægten i lørdags at jeg endelig har smidt de par kilo jeg har kæmpet med siden 1. januar. Det gav lidt blod på tanden, så denne uge skal den bare have fuld skrue på træning og sund kost.

Nakken har det en lille smule bedre, men kan stadig mærke smerter ved enkelte øvelser. Jeg har fået nogle udstrækningsøvelser, der måske kan hjælpe lidt. Har også fået besked på at træne mine brystmuskulatur, så jeg kan få en bedre holdning, hvilket muligvis også gør det bedre. Nu må vi se de næste par uger.

Highfives, Ida

Michelinmand får massage

Sikke en uge. Har virkelig haft problemer med nakken den sidste uges tid, så har slet ikke været fit for fight! Derfor bestilte jeg tid hos en fysioterapeut til en helkropsmassage. Jeg har kun fået massage to gange i mit liv. Den ene gang i Tunesien, som var den mest akavede massage i hele verden, hvor jeg mest af alt bare blev nusset. Den anden gang var på Nibe Festival, hvor der blev ordentlig taget fat i en skulder/nakke massage. Men nu skulle det være. Helkropsmassage! Havde bestilt tid sammen med min roomie Josephine, så vi håbede på at det ikke var mænd der skulle kvadre vores ryg. Og typisk vores held, så kom der en kvinde OG en mand. Jeg skulle have massage af den mandlige massør, og tænkte; “Stakkels ham”, da han bad mig om at tage mit tøj af. Så kunne jeg stå der kun iført undertøj, mavedelle, strækmærker og appelsinhud 🙈

Jeg ved godt at fysioterapeuter gør det til hverdag. Men det er altså grænseoverskridende at smide tøjet foran en mand jeg ikke kender, som så ovenikøbet skal ælte min ryg bagefter. Når det er sagt, så var han jo super sød og professionel. Jeg nød virkelig massagen, selvom han ikke kunne gøre noget ved nakken. Det var virkelig dejligt at få tæsket alle muskler igennem, så det er ikke sidste gang jeg skal have massage. Jeg er virkelig ærgelig over at han ikke kunne gøre noget ved smerterne i nakken. Ifølge ham er det ikke muskulære smerter, nok nærmere en nerve der sidder i klemme et sted. Det kan ikke klares med massage, men han anbefalede mig at prøve med en masse udstrækningsøvelser. Heldigvis sagde han også at det kun er godt at fortsætte med at træne, så det gør jeg. 

Fordi jeg ikke har kunne træne ordenligt har jeg ikke fået rørt mig som jeg plejer. Og det kan ses på vægten 😔 Utroligt at der skal så lidt til før det går den forkerte vej! På den anden side er det nok ikke så mærkeligt, da jeg slet ikke har fokuseret på kost de sidste dage. Dumt! Jeg må op på hesten igen, både trænings- og kostmæssigt. Udover den almindelige workout i dag, så prøver jeg også CrossFit by The Mill’s stabilitets- og skadesforebyggende hold. Forhåbenlig kan jeg få lidt udstrækningsøvelser der ☺️ 

Nu må den nakke godt snart få det godt igen. Har en CrossFit Open der skal gennemføres! 

Highfives, 

Ida

Skadet og i dårligt humør 

Det kan godt være at alt den træning sidste uge kunne ses på vægten… Men det kunne desværre også ses på vægten at jeg var et svin i weekenden. Jeg drak alkohol, og det smadrede vægttabet lidt. Igen! Det er virkelig min helt store last. Jeg elsker at feste og drikke mig fuld, så er åbenbart for svag når det kommer til at sige nej til alkohol 😩 Det skal jeg blive bedre til. Ellers når jeg ikke mit mål i år. Åh, Ida din sprutso 😜

Derudover var jeg nok lidt for hård ved mig selv træningsmæssigt sidste uge. Jeg har i hvert fald i næsten to uger døjet med smerter i nakken når jeg bruger højre arm. Jeg har trænet alligevel, da det bliver bedre når jeg bliver varm. Men i går var det blevet så slemt at jeg måtte opgive at gennemføre workouten i CrossFit. I dag står den på den anden CrossFit Open, og med de smerter jeg har i nakken håber jeg VIRKELIG at kunne gennemføre 😁 Er virkelig spændt på om det lykkedes! 

Havde en rigtig dårlig dag i går. Ikke nok med at jeg ikke kunne gennemføre workouten (for første gang nogensinde), så følte jeg mig virkelig tyk. Når først jeg er i det humør, så er der nærmest ingen vej tilbage. Jeg har svært ved at vende de negative tanker til positive. Så selvom jeg ved jeg er nået langt, så er jeg nærmest altid et skridt foran mig selv, og synes jeg skulle være nået længere. Jeg er SÅ træt af at jeg altid skal være så hård ved mig selv. Det er opslidende aldrig at være helt tilfreds over det jeg har gang i. Jeg bliver så opgivende i forhold til det her vægttab,  for hvad er det ved, hvis jeg ikke får det bedre? Hvor fanden er den selvtillid blevet af? Hvis i finder den, så giv mig den venligst igen, tak 😉 

Når jeg har de dårlige dage, hvor jeg sidder og har ondt af mig selv, så bliver jeg nødt til at se sort på hvidt, hvor langt jeg er kommet. Jeg er meget fokuseret på vægten, og det tror jeg at jeg skal glemme lidt. Derfor fik jeg i går taget billeder, så jeg kunne sammenligne med de billeder taget d. 19 januar. Jeg kan godt se forskel – den er lille – men den er der! Så får jeg igen lidt blod på tanden 💪 Der sker noget, omend det går lidt langsomt 🙈 Kigger jeg på cm så har jeg da også tabt 2 cm om maven, og 1 cm om hoften siden 19. Januar. Så fuck hvad vægten siger! 😝

Nå, det hele skal ikke være negativt. Jeg købte i går lidt nyt træningstøj. Det er blevet en helt ny fetish at finde lækkert træningstøj. Bruger også meget tid i det kan man sige. Camilla overtalte mig til at købe en stram trøje. Den kræver lidt overvindelse for mig at tage på, da jeg føler mig meget tyk i den. Men lovede hende at tage den på til træning i dag, og så se hvordan jeg havde det med det ☺️ Den er super flot i farven, og den gør mig helt glad i låget. Forhåbentlig det vil hjælpe når jeg om en halv times tid slasker rundt på gulvet til CrossFit 👍 

Det bliver ikke kønt i dag – men det bliver pisse sjovt! 

Highfives, 

Ida