Jeg er en dårlig taber

I fredags prøvede jeg kræfter med den tredje CrossFit Open Workout. Og jeg var positiv, da den gik ud på at lave Wallballs og sjippe – ting jeg kan finde ud af! Yay. Så langt så godt. Godt nok skulle vi lave wallballs med 6 kg og ikke 4 kg som jeg er vant til, men jeg tænkte ikke det var noget problem. Workouten var en ‘as many rounds as possible’ på 14 min, med runder af 50 wallballs og 200 sjip. No problemo tænkte michelinmanden…

Som så mange gange før, så har jeg for store forventninger til mig selv, og til hvad min krop kan klare. Tænkte ikke at det kunne være det store problem at lave wallballs – det var jo kun 2 kg mere end jeg plejer. Men jeg skal love for at de kg kan mærkes når du skal squatte og kaste en bold op i luften mindst 50 gange. For det første havde jeg været en hat, da jeg skulle pakke mit træningstøj. Havde taget noget tøj på der ikke sad særlig behageligt, og min inderste top blev ved med at kravle op. Når jeg i forvejen ligner en idiot, mens jeg kaster bolden i luften, så kan jeg da i det mindste sørge for, at der ikke er en helt masse, som skal glo på mit blege maveskind imens. For det andet så blev jeg ved med at lave nogle dårlige wallballs, som ikke ramte væggen, og dermed ikke talte med. Spild af kræfter! Jo flere gange jeg missede væggen, jo mere gal blev jeg. Og så er det først at det går helt galt for mig. Der sker sjovt nok det samme når jeg spiller badminton… Når der er noget jeg VED jeg godt kan, men min krop reagerer som en motorikspasser, så brænder jeg helt sammen på øverste. Det er ikke sundt, og det hjælper intet at jeg står og er vred på mig selv. Men jeg kan ikke styre det 😀 Jeg vil bare vinde – koste hvad det vil.

Så workouten gik mildest talt af helvede til, og jeg fik slet ikke så mange gentagelser som jeg havde regnet med. Var så skuffet og ked af det bagefter, at jeg endnu en gang kom til at fælde en lille tåre 😛 Det virker så dumt at sidde der og græde over en workout, men jeg var virkelig bare så skuffet. Senere på dagen fredag fandt jeg så ud af, at vores instruktør havde angivet for mange kilo, så jeg skal lave workouten igen med 4 kg. Det gør jeg så senere i dag, og glæder mig til at se hvor mange reps jeg får denne gang 🙂 Lørdag var jeg på Team Kettlebell WOD, som altid er en fornøjelse. Er blevet ret vild med at træne med kettlebells faktisk. Jeg kunne denne gang tage en tungere kettlebell end jeg plejer, hvilket var en dejlig lille succes oven på fredagens fiasko. Derudover sagde vægten i lørdags at jeg endelig har smidt de par kilo jeg har kæmpet med siden 1. januar. Det gav lidt blod på tanden, så denne uge skal den bare have fuld skrue på træning og sund kost.

Nakken har det en lille smule bedre, men kan stadig mærke smerter ved enkelte øvelser. Jeg har fået nogle udstrækningsøvelser, der måske kan hjælpe lidt. Har også fået besked på at træne mine brystmuskulatur, så jeg kan få en bedre holdning, hvilket muligvis også gør det bedre. Nu må vi se de næste par uger.

Highfives, Ida

Skriv et svar

