Om Mads & Monopolet, kroppen af palmin og ny kostplan

Sikke meget der er sket siden sidst! Medvirkede i Mads & Monopolet d. 28.03, hvor Bubber, Pernille Rosenkrantz-Theil og Simon Juul skulle give deres mening om mit dilemma. Og monopolet var enige; sæt vægttabet på pause, og tag på photoshoot. Det overraskede mig lidt, at det var deres svar, ligesom det overraskede mig, at de synes 20-25 kg var for meget at tabe. Det er nok det, jeg har tænkt mest over bagefter. For ikke nok med, at monopolet var virkelig søde, så blev mit dilemma også lagt op til afstemning på Mads & Monopolets Facebookside. HOLD DA OP! Jeg blev simpelthen så overvældet over de søde, konstruktive, støttende, opløftende, forstående og rare kommentarer. Havde ikke regnet med, at mit dilemma ville interessere så mange, og havde faktisk heller ikke regnet med, at der ville komme så positive tilbagemeldinger. Jeg havde forberedt mig på, at der også ville komme nogle negative/ubehagelige kommentarer, men tværtimod. Det føltes som at få flere hundrede peptalks på én gang. Og det var en fed følelse! Jeg læste alle kommentarer, og sugede det til mig ☺️ Ved ikke hvorfor, men når komplimenter kommer fra fremmede, så får de en helt anden betydning. De har ikke (umiddelbart i hvert fald) nogen agenda eller bagtanke. De siger bare deres mening, selvom de ikke behøver det. Faktisk har jeg undervejs i mit forløb haft svært ved at tage imod komplimenter fra venner og familie, fordi jeg selv synes, at jeg er SÅ langt fra mit mål endnu. Dermed ikke sagt at de ikke gør mig glad. Jeg føler måske bare, at venner og familie føler sig lidt forpligtede til at kommentere og komplimentere mit vægttab, selvom jeg godt ved det ikke passer.

I forbindelse med oprettelsen af denne blog og instagramprofilen tænkte jeg også en del over, om folk ville tænke, at det var lidt til grin. Lidt en “se mig, se mig. jeg er tyk og prøver at tabe mig. Giv mig et skulderklap”-agtig type. Jeg valgte at springe ud i at oprette bloggen alligevel, og skide på hvad andre tænker. Som jeg skrev i mit første indlæg, så er bloggen et online fortsæt, der sikrer, at jeg holder mig selv til ilden. Når alle kan følge med, så har jeg endnu mindre lyst til at fejle. Og efter at have været med i Mads & Monopolet har jeg endnu mindre lyst til at fejle. Bliver jo nødt til at sende dem et lækkert opfølgningsbillede når jeg har tabt mig 😉 Jeg har valgt at blive ved med at bekæmpe dellerne. Photoshoot kunne være skide sjovt, og ville elske at få taget nogle gode billeder, men ikke på bekostning af mit selvværd. Sportsmærket har tilbudt mig, at vi kan tage nye mål i maj, hvorefter vi kan tage stilling til, om jeg er blevet for lille. Det gør mig så glad, at jeg overhovedet er i betragtning som deres plus size model, så tager det som et stort kompliment. Hvorfor skal photoshootet også ligge i juni?! 🙈 Vil jo så gerne, men timingen er helt off. Har brugt lang tid på at træffe min beslutning. Lige efter Mads & Monopolet var jeg mest tændt på at takke ja til photoshoot. Men nu, hvor jeg har tænkt lidt mere, må jeg tænke på, hvad der gør mig mest glad på den lange bane. Jeg prøvede at forestille mig selv i den her krop i juni måned, og selvom der er chance for, at jeg ikke får tabt mig en skid inden juni, så ville jeg have det skidt med ikke i det mindste at have prøvet. Har ikke lyst til at stoppe med at træne. Er alligevel nået et stykke siden min første introtime, hvor min krop var 90% palmin. Selvom der er en del palmin tilbage, så kan jeg mærke min krop er sundere. Jeg er endnu ikke så stærk, men det arbejder jeg på!

Og apropos styrke, så er jeg sammen med Camilla gået i gang med et styrketræningsprogram tre gange om ugen. Det er opbygget således, at vi to gange om ugen, istedet for en workout of the day, skal køre styrkeprogrammet. Den tredje træning kan vi så ligge efter en workout of the day. Jeg er simpelthen så spændt på, hvor langt vi når på de næste 4 uger. Altså jeg ved godt, at jeg ikke bliver hakket af 4 uger på programmet, men det fede ved programmet er, at jeg uge for uge skal øge vægten vi træner med. Dermed kan jeg, om ikke andet se på papiret, at jeg er blevet stærkere, når vi er færdige. Jeg har udover styrketræningsprogrammet fået inspiration til en anden måde at tænke kost på. Tidligere har jeg spist meget efter LCHF principperne, og det har virket rigtig godt for mig. Nu er jeg dog nået dertil, at der ikke rigtig skete noget med min vægt. Derfor er min nye kostplan mere streng, og veksler mellem carb- og fedtdage. Jeg tror, det bliver godt for min krop at få nogle carbs, men det bliver i den grad også godt, at jeg får mindre fedt. Nogle gange tror jeg, at jeg har spist lidt for meget, selvom det har været sundt. Derfor er jeg ret nazi med den her kostplan, og glæder mig til at se om/hvordan den virker. jeg skal spise 5 gange om dagen, og fredag skal jeg indtage 1000 ekstra kcal efter eget valg. CHEAT MEAL DAY 😍  Men den nye kostplan kræver også, at jeg skal tænke i helt nye baner. Det er lidt svært, for jeg har ikke været vant til, at carbs var tilladte. Derfor skal jeg nu tænke i nye opskrifter og måltider. Er SÅ spændt på at træde på vægten fredag. Forhåbentlig er der sket en del!

Sikke en masse jeg havde på hjerte i dag.

Highfive,

Ida

One thought on “Om Mads & Monopolet, kroppen af palmin og ny kostplan

Skriv et svar

