I’m back!

Sikke længe siden jeg sidst har skrevet et indlæg her. Det er der mange årsager til. Og der er sket så meget at jeg næsten ikke kan opsummere det hele. Det ville også være alt for kedeligt 🙂 Men maj måned har været en god måned, hvor jeg har været rigtig fokuseret på vægttabet, hvilket resulterede i, at jeg ramte 21 tabte kilo lørdag d. 23 maj. Jeg var meget stolt af mig selv, og jeg var ikke til at skyde igennem. Lige den dag var det ekstra godt at ramme mit delmål, for det var samme dag som der var karneval i Aalborg. Jeg havde lovet mig selv, at jeg ville holde pause fra druk i to måneder, men at jeg måtte drikke til karneval. Så det gjorde jeg. Og hold nu kæft en sjov og dejlig dag!

Maj har også været måneden, hvor jeg har prøvet at være crossfit dommer for første gang. Jeg har taget et online kursus, og skulle så prøve kræfter som dommer første gang til Army Games d. 16 maj. Det gik godt, selvom jeg var meget nervøs. Jeg har aldrig selv stillet op i en CrossFit konkurrence, og ser stadig mig selv som nybegynder. Så det var lidt en mærkelig oplevelse at skulle dømme en flok atleter, som er superstærke og seje til det de laver. Det er dog ikke sidste gang jeg tilbyder min hjælp som dommer. Selv får man ret meget blik for god/dårlig teknik, og jeg synes det er ret spændende at følge med i. Jeg drømmer om engang selv at stille op i en konkurrence, men jeg synes der er virkelig langt endnu. Selvom der er stor forskel fra, da jeg begyndte i oktober og til nu, så synes jeg godt nok stadig, der er lidt for meget piberenser over mine arme endnu.

Til gengæld har maj også været den måned hvor jeg har taget mig selv i at kigge en ekstra gang, hvis jeg er gået forbi et vindue. Jeg har ikke altid kunne genkende spejlbilledet, og det gør mig glad at jeg endelig SELV kan se en forskel på min krop. De sidste fem kilo har gjort en stor forskel. Dermed ikke sagt at min selvtillid er i top, for jeg kæmper stadig dagligt mine indre kampe. Er simpelthen så hård ved mig selv, og jeg har oftere dage, hvor jeg føler mig tyk, end dage hvor jeg har det godt. Jeg er ret træt af, at min selvtillid afhænger af ydre påvirkninger. Der skal meget lidt til at påvirke min selvtillid, og dermed også mit humør, i negativ retning. Langt hen af vejen tror jeg, at jeg er god til at bilde mig ting ind, som ikke nødvendigvis passer. Jeg ser ting andre ikke ser. Er ekstrem selvkritisk, så går ud fra at alle omkring mig også er det. Jeg kan ikke genkende den her ‘svage’ Ida, og det irriterer mig, at jeg ikke kan styre det. F.eks. så blev der taget et billede til min nieces barnedåb i søndags. Jeg havde glædet mig til at være gudmor, og var godt tilpas i det tøj jeg havde fået købt til anledningen. Jeg havde nået mit delmål, hvilket var lækkert, når jeg vidste der blev taget mange billeder den dag. Efter dåben ville jeg gerne have taget et billede i haven af mig og lille Ellen, så min søde tante tog et billede af os. Da jeg efterfølgende ser billedet blev jeg simpelthen så ked af det. Det eneste jeg kan se er en dobbelthage, og med det samme dalede både min selvtillid og mit humør. Der er intet at gøre når først jeg når der til. Jeg er så træt af, at selvtilliden ikke kommer indefra, men afhænger af om der bliver taget et godt billede. Nu må jeg lige tage mig sammen. Jeg har lidt ondt af folk omkring mig nogle gange. Ikke nok med at jeg ikke altid er behagelig når jeg kommer i self-hate-mode, men jeg er også ekstra sensitiv. Bliver så hurtigt usikker, og over-analyserende. Det skal jeg altså stoppe med 🙂 Det kan jeg ikke holde ud i længden!

Den 10 juni skal jeg være plus size model for Carite Sport. Jeg skal på photoshoot i Århus, og jeg er virkelig spændt på hvordan det skal gå 🙂 Heldigvis har min aller skønneste Camilla tilbudt at tage med mig, så er sikker på vi får en spændende dag. Jeg har aldrig været model før, så er lidt spændt på, hvordan jeg klarer den. Især det med at smile på kommando foran et kamera. Det går meget godt når jeg tager et selfie, men det er jo også når jeg er hjemme alene. Ikke foran en flok stylister, fotografer osv. Pyh! Glæder mig til at se, om jeg kan se andet end dobbelthager på de billeder… Ellers så kan photoshop heldigvis klare det meste. Hurra for det!

Highfives, Ida

Skriv et svar

