20 fordele ved at være tyk

I går blev jeg ringet op af en tilrettelægger, som havde hørt lidt om mig, og gerne ville høre historien om mit vægttab. Blev spurgt om jeg ville være med i et talkshow. Som Pippi så godt siger det; det har jeg ikke ikke prøvet før, så det er jeg sikkert god til. Talkshowet skal optages om et par uger, men bliver først sendt til efteråret. Jeg er lidt ydmyg over, at den kamp jeg kæmper mod den krop jeg hader, kan være relevant og interessant for andre. Føler mig dog også utrolig smigret. Sikke nogle oplevelser, der kommer dumpende, når jeg mindst venter det. Først photoshoot for Carite Sport, dernæst Mads & Monopolet, så en artikel i MetroXpress, derefter til tilbud fra magasinet Q om et evt. samarbejde og nu skal jeg på TV 🙂 Det skal nok blive spændende!

Jeg fortalte den søde tilrettelægger min historie, og det satte nogle tanker i gang. Lige pludselig kunne jeg godt høre, hvor lang tid af mit liv jeg har egentlig har brugt på at spekulere over, hvordan min krop så ud. Ja, jeg kan faktisk ikke huske, at jeg nogensinde har følt mig normalvægtig. Selv i folkeskolen, hvor jeg egentlig var normalvægtig, følte jeg mig tykkere end de andre piger. Jeg har så altid bare kompenseret for min usikkerhed ved at være sjov. Sådan lidt en idé om, at når jeg ikke synes jeg var pæn, så blev jeg nødt til at være hende den sjove. Og det er jo ikke blevet bedre igennem årene. Heller ikke selvom jeg har tabt 20 kilo. Som jeg har skrevet tidligere, så er min selvtillid jo faktisk dalet drastisk. Jeg hader den krop jeg er i. Men tænk hvor meget energi jeg har brugt på at hade den? Det er da for dumt. Den energi er spildt, og kunne sagtens være brugt til mere nyttige formål 🙂 Så efter samtalen med tilrettelæggeren kom jeg endnu engang til at tænke på, hvor lidt tid jeg bruger på at tænke positivt om min krop. Derfor begyndte jeg helt automatisk at finde frem til fordele ved at være overvægtig. Okay, jeg er ikke helt bagt færdig på øverste etage, men det hjalp. Jeg kunne nemlig slet ikke lade være med at smile lidt, hver gang jeg fandt en fordel. Her er de fordele jeg fandt frem til:

  1. I bussen får man sædet for sig selv. Medmindre de render rundt med en usædvanligt lille popo, så er der ingen farer for, at de gider sidde på kanten af sædet hele turen med pøbeltransporten.
  2. Det er let at holde varmen. Der er en god grund til at jeg har klaret mig uden vinterjakker flere år i streg. Jeg er naturligt polstret.
  3. Jeg kan få det optimale ud af ‘All you can eat’ konceptet. Min krop og mave er vant til at spise for meget, så keep them ribs coming! Jeg er bygget til det. Jeg har det sorte bælte i tag-selv-bord.
  4. Min krop kan på alle måder konkurrere med selv den blødeste hovedpude på markedet. Go home, Dyne Larsen. Ikke nok med at jeg er blød at putte op af, så er jeg også blød at røre ved. Man stikker sig ikke på mine knogler eller river sig på mine mavemuskler.
  5. I tivoli kan jeg slippe for forlystelser, jeg ikke har lyst til, fordi ingen tør stille spørgsmålstegn ved det, når jeg bilder dem ind jeg ikke kan være i selen.
  6. Skulle jeg træffe at snuble, så er det smart at have en krop, som fungerer på samme måde, som hvis jeg var pakket ind i bobleplast.
  7. Tykke mennesker er sværere at kidnappe. Held og lykke med at slæbe mig nogen som helst steder hen mod min vilje!
  8. Der er mere krop at tatovere på, hvis jeg skulle have lyst til det engang.
  9. Når det blæser står jeg stadig solidt placeret på jorden, alt imens biler og træer flyver om ørerne om mig. Jeg blæser ikke sådan lige omkuld.
  10. Jeg har muligheden for at gøre karriere som mavedanser.
  11. Fedt flyder oven på vandet, så risikoen for at drukne er væsenligt formindsket.
  12. Hjemme ved mors kødgryder slipper jeg for at blive påprakket mere mad, på trods af en kvalmende mæthed, med kommentarer som: “Spis noget mere! Du spiser som en fugl!” eller “Du går og bliver alt for tynd. Spis du nu noget mere”. Modsat skindcykler der indtager aftensmad i fuglemåltidsstørrelser, så er der ingen som sidder og undrer sig over ‘hvad hun dog gør af det?’.
  13. Skulle jeg stå i en uheldig nødssituation, så kan min jakke fungere som enten telt eller faldskærm.
  14. Jeg slipper for at blive lagt an på i mit træningscenter. Hovedsagligt fordi mit kadaver under og efter træning lider af svær overproduktion af sved, flankeret af et postkasserødt ansigt.
  15. I og med min krop har et større overfladeareal fungerer jeg umådelig godt som målmand eller læbælte. Skygge for solen kan jeg også klare.
  16. Jeg får altid en god siddeplads i selskaber, fordi værten frygter for klapstolenes liv.
  17. Bliver jeg skubbet til under en koncert udløser spørgsmålet: “Er det fordi jeg er tyk eller hvad?” stort set altid en gratis fadøl.
  18. Det er let for en kæreste at svare på, om min røv ser stor ud i bukser.
  19. Når jeg engang bliver gravid behøver jeg ikke blive ked af at få strækmærker. Dem har jeg i forvejen.
  20. Det er let at lave nytårsforsæt.

Ja, jeg ved godt at jeg er kronisk ironisk. Pointen er, at jeg skal være bedre til at vende de negative tanker til positiv energi. Med smil kommer man længst.

Highfives,

Ida

Skriv et svar

