_CrazyCatLady88_ med nye delmål

Som jeg skrev i sidste blogindlæg, så sker der nogle spændende ting i mit liv for tiden. Jeg skal nok få skrevet et blogindlæg om mine to photoshoots for Carite Sport, men vil så gerne vente indtil billederne er offentlige. Og det er de heldigvis snart! 🙂

Mit vægttab har stået stille de sidste tre uger. Jeg har manglet lidt motivation til at træne, ligesom jeg ikke har levet efter min kostplan. Jeg er røget af sporet, og har ikke følt samme gejst som jeg plejer. Dertil kommer, at når jeg endelig har taget mig sammen til at træne, så har jeg været ekstremt negativ og hård ved mig selv (det er vist ikke noget nyt). Jeg har haft nej-hatten lidt for solidt plantet på hovedet. Alligevel er jeg dog ikke røget tilbage i gamle vaner, men det tror jeg heller aldrig jeg helt kommer til igen. Jeg føler mig dog doven når jeg kun træner 2-3 gange om ugen, når jeg på et tidspunkt var oppe på 5-6 gange om ugen 😉 Det vigtigste er, at jeg stadig kommer afsted.

For nogle uger siden blev jeg endnu en gang mindet om, at jeg højst sandsynligt ender alene med 72 mere eller mindre levende katte et gudsforladt sted. Og er der noget der giver mig lyst til at give op – så er det den tanke. Heartbreak gør bare så fandens ondt altså! Så de sidste par uger har jeg ladet følelserne styre mig lidt, og taget en pause fra vægttabet. Velfortjent. Jeg har hverken haft fokus eller overskud til at tænke på det. Det er dog der jeg er blevet bevidst om, at jeg skal passe på ikke at falde tilbage i gamle vaner. Lade være med at give overvægten skylden for at jeg er alene. Lade være med at tænke, at jeg er tyk og dermed uelskelig. Lade være med at spise med følelserne. Lade være med bare at give op. Hvis ikke det var fordi at det er lidt besværligt i fosterstilling, så havde jeg nok op til flere gange ædt is direkte fra bøtten. Jeg har dog ikke gjort det. Så selvom jeg har holdt en pause, har jeg faktisk bibeholdt vægttabet. Derfor har jeg fået større tiltro til, at min livsstilsændring er en varig af slagsen.

Jeg gad virkelig godt at løsningen på heartbreak var is og fosterstilling, men jeg ved godt hvad løsningen er for mig. Op på krikken igen, og fuld gas frem. Jeg klarer fint selv at tænke negativt om mig selv, så yderligere brænde på bålet er det sidste jeg har brug for lige nu. Derfor har jeg besluttet, at det er på tide at sætte mig nye mål. Jeg har brug for noget at arbejde mig frem mod, og kæmpe for. Tilbage med fokus og overskud. Jeg har en ide om, at jeg vil tabe 5 kg. inden min venindes bryllup d. 22 august. Det er en lang tidsfrist, og dermed også et realistisk mål. Derudover vil jeg arbejde fokuseret på at forbedre specifikke skills; boxjump (tør ikke hoppe på den satans kasse!) og pull-ups. Så må vi se hvor langt jeg når inden tidsfristen! Næste uge skal jeg på Nibe Festival, så det bliver en udfordring ift at holde vægten. Men ryger der noget på, så er der bare mere motivation for at komme i gang bagefter.

Glæder mig allerede til at kæmpe mig mod nyt delmål.

Highfives,
Ida

Skriv et svar

