Vægttabspause og nye mål

Guuuuud hvor er jeg altså for dårlig til at få skrevet mine oplevelser og tanker ned. I mit sidste indlæg skrev jeg, at jeg ikke troede jeg kunne nå mit delmål. Og det kunne jeg heller ikke. Normalt ville jeg være blevet sindssyg over det, men der er sket et eller andet med mig 🙂 Hele sommeren har jeg ikke været på kostplan, men spist præcis det jeg havde lyst til. Været i byen, og drukket alkohol. Slappet af. Det var lige det jeg havde brug for. Flere gange har jeg prøvet at komme i gang med kostplan og kontinuerlig træning igen, men hver gang er det ikke lykkedes. Måske skyldes det, at jeg har holdt vægten på trods.

Der er bare lidt flere fristelser om sommeren. Grillaftener, is, cafébesøg, festival, byture, vin, koncerter osv. Og jeg har NYDT det i fulde drag! Nogle uger har jeg været til crossfit fem gange, andre uger kun afsted en enkelt gang. Det bedste af det hele er, at jeg har haft det helt okay med det. Der har været en ro over mig, som jeg har manglet længe. Jeg fokuserer ikke på nederlaget ved de kilo der ikke er tabt, men på sejren over, at det er lykkedes mig at holde vægten. Er stolt af, at jeg er ikke er faldet tilbage i gamle vaner, og at jeg kan tillade mig selv at skeje ud, uden at frygte at jeg tager hele lortet på igen.

Når det er sagt, så ændrer det ikke på, at jeg ikke nåede mit delmål. Og at jeg skal igang igen med kostplanen. Sommeren er forbi, og nu er det slut med at hvile på laurbærrene. Jeg er lidt kommet frem til, at jeg arbejder bedst, hvis jeg har et mål med mit vægttab. Som f.eks. da jeg tabte mig, fordi jeg skulle være gudmor til min nieces barnedåb. Så jeg går lidt og tænker hvad mit nye mål kan være, og hvad der er realistisk at tabe. Tænker lidt at juleaften eller nytårsaften kunne være min nye tidsramme, uden at være sikker endnu. Går også og leger med tanken om at gennemføre et halvmaraton næste år. Efter at jeg løb 13 km til Stafet For Livet virker det mål ikke urealistisk længere. Derfor overvejer jeg at have en fast løbedag om ugen, hvor jeg får trænet udholdenhed og kondition. Siden jeg gennemførte Toughest har jeg fået lyst til at prøve kræfter med alt muligt forskelligt; løb, cykling, moutainbike, svømning osv. Jeg har derfor også besluttet at tilmelde mig et mini-triathlon ligeså snart, der er et i nærheden af Aalborg. Min krop er stærkere end den nogensinde har været, og jeg ønsker at presse den lidt. Nu ved jeg mere om hvad den kan.

For tiden er det en overskudsagtig og glad Ida jeg mærker. Endelig! Det er dejligt.

Highfives,

Ida

Skriv et svar

